서초동에 위치한 프리미엄 숙성고 ‘에이징룸’의 브랜딩을 완료하였습니다. 에이징룸은 숙성된 프리미엄 고기, 재료 본연의 맛, 쉐프의 레시피 등을 제공합니다. 기존 정육점의 연상이미지를 탈피하기 위해 프리미엄, 부띠끄, 에이징 등의 연상키워드를 Brand Asset으로 확립하려 했습니다. Color Identity를 변경하기 위해서 Black컬러와 Gold컬러를 사용하여 Boutique Butcher’s Shop의 분위기를 만들었고, 모든 패키지물과 브랜딩 요소와 전체적인 Tone&Manner를 맞추도록 하였습니다.
BOLD.B proceed brand identity work of AGING ROOM in Seocho-dong specializing in butcher’s shop. AGING ROOM offers aged premium meat, that’s true character natural flavor, chef’s recipe. etc. we Drawn up Kewords about premium, boutique, aging and so on. and we use black and gold color to Branding and Package Design to represent luxurious and Boutique Butcher’s Shop.
Client : Aging Room
Branding Planner & Design : BOLD.B Branding