프리미엄 과일브랜드 프루탐의 카페 브랜딩을 진행하였습니다. 디자인 에셋을 먼저 정의내리는 과정에서 프리미엄 과일을 취급하는 자사의 프리미엄 속성을 가장 첫번째로 고려하였습니다. 슬로건으로는 “Drink Fresh, Eat Happiness 신선함을 마시고 행복을 먹다.”로 정의내리고 전체적 브랜드 디자인의 톤앤매너에 과즙의 싱그러움이 고객에게 전달되도록 디자인하였습니다. 간판, DID 디지털 메뉴판, X배너, 포장지, 패키지 디자인, 쇼핑백, 라벨, 명함, 비닐포장지 등의 디자인을 진행하였습니다.
We carried out cafe branding for the premium fruit brand Fruithumb. In the process of defining the design assets, we first considered the company’s premium nature of handling premium fruits. The slogan was defined as “Drink Fresh, Eat Happiness,” and the tone and manner of the overall brand design were designed to deliver the freshness of fruit juice to customers. We designed signs, DID digital menu boards, X-banners, wrapping paper, package design, shopping bags, labels, business cards, and plastic wrapping paper.
Client : Fruithumb 프루탐
Branding Planner & Design : BOLD.B Branding