BASECAMP 브랜드디자인

커스텀 캠핑유통전문업체 BASE CAMP라는 브랜드 아이덴티티 프로젝트를 진행했습니다.  ‘count the number of stars in the night(밤 하늘의 셀 수 없는 별들)’이라는 새로운 의미를 부여하고연상 키워드인‘BASECAMP’를 Brand Naming으로 확립하였습니다. Main color는 별을 나타내는 Gold와 밤하늘을 나타내는 Dark Blue를 사용하였습니다각종 어플리케이션의 로고의 부분은Point컬러인 Gold를 사용하여 Visual Concept이 잘 표현되도록 하였습니다.

we proceed branding work of ‘BASECAMP’ the custom self-production camping outdoor brand. we do new meaning-making certain ‘count the number of stars in the night’ , and design association keyword ‘BASECAMP’ as brand naming. we use gold representing star and dark blue representing a night sky as main color. ‘stars’ of logos for various application is sealed with gold foil for representing visual concept well.

Client : BASECAMP
Branding Planner & Design : BOLD.B Branding
Date : 2016/02

주문 전에 궁금한 것
담당자에게 물어보세요!