캐롯마켓은 서울대공원 동물원 중심에 위치한 애니멀 테마파크 컨셉의 편의점입니다. 동물원을 찾는 사람의 기분인 밝고 회사하면서 동심을 느낄 수 있도록 기획 당시 키워드를 ‘동심’과 ‘대자연’의 요소를 당근 컨셉의 ‘캐롯’ 캐릭터를 개발하였습니다. 대자연에서 동물들과 어우러질 때의 동심을 자극하는 일, 그것이 감성적인 편익을 제공하고 가치 있는 소비로 연결됩니다.
Carrot Market is an Animal Theme Park, which is located in the Seoul Grand Park. We focus on two keywords, childlike & mother nature, to create mascot characters of Carrot Market that can make people feel happy and pleasurable. thoes concept and mascot characters can provide emotional benefit to customer of Carrot Market. It can also be linked to valuable consumption.
Client : 주식회사 부자 in South Korea
Branding Planner & Design : BOLD.B Branding