DENTIS.LAB은 치과전문의가 만든 브랜드로서, 치아건강에 대해 연구하고 자체적으로 제품 개발을 하여 고객에게 ‘건강하고 아름다운 치아 만들기’ 문화를 실현하는 브랜드입니다. DENTIS.LAB의 핵심제품으로는 ‘7 Days Whitening Program’으로 치약과 미백패치 등 1 Set로 구성되어 있습니다. 볼드비에서는 DENTIS.LAB의 브랜드 아이덴티티 디자인 컨셉을 네이밍의 초성인 ‘D’를 사람의 웃는 형상으로 재정의하여 대표 심볼 및 그래픽모티브로 확립하였습니다. 이를 통해 브랜드 로고 및 패키지디자인에도 적용시켜 아름답고 건강한 치아를 연구하는 브랜드 이미지를 연출하였습니다.
DENTIS. LAB is a new innovative brand, made by Dentist. The vision for DENTIS. LAB is recognizing the art of making healthy and beautiful teeth through Dental research and product development. DENTIS. LAB’s main product is a 7 day whitening program which consists of toothpaste and brightening patches. BOLD B’s visualized Brand Identity of DENTIS. LAB is based on the initial letter ‘D’. The letter ‘D’ is similar with a big smile. We have applied this concept to produce a Brand logo and package design to match the brand’s image.
Client : 코코스인터내셔널 in South Korea
Branding Planner & Design : BOLD.B Branding